ساخت کاردستی با استفاده از ظروف یکبار مصرف

حتماً پیش آمده که بعد از یک مهمانی یزرگ مانند جشن تولد یا نذری پزان با انبوهی از ظروف یکبار مصرف مواجه شوید. بعضی وقت‌ها این ظروف باقی مانده را برای زمان مبادا انبار می‌کنیم و بعضی وقت‌ها نیز به دلیل بلااستفاده بودن دور می‌اندازیم. باید توجه داشته باشیم که این ظروف تجزیه ناپذیر هستند و دور ریختن شان برای طبیعت ضرر دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با استفاده مجدد از ظروف یکبار مصرف آشنا کنیم.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان با ظروف یکبار مصرف انجام داد، ساخت کاردستی با این ظروف است. شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه، اندکی سلیقه، وسایل رنگ آمیزی و چسب کاردستی‌های جذاب برای فرزندان تان بسازید. با اینکه نه تنها آن‌ها را با مفهوم بازیافت و استفاده مجدد از وسایل آشنا می‌کنید، بلکه باعث رشد و تقویت هوش و خلاقیت عزیزان تان نیز می‌شود.

استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی نوشابه و آب معدنی

شما می‌توانید با استفاده از بطری‌های پلاستیکی باقی مانده از نوشابه و آب معدنی کاردستی‌های زیر را برای منزل خودتان بسازید و از وجود این همه رنگ در خانه لذت ببرید.

ساخت کاردستی با استفاده از قاشق‌های یکبار مصرف

هنگامی که از بیرون ذا سفارش می‌دهید همیشه همراه غذا قاشق و چنگال یکبار مصرف به تعداد زیادی فرستاده می‌شود. یا هنگامی نذری پخته‌اید و ظرف و ظروف اضافه آمده‌است. بهتر است قبل از دور ریختن کمی در سایت‌های مختلف به دنبال ایده برای ساخت جذاب‌ترین کاردستی‌ها بگردید. با استفاده از رنگ‌های براق و زنده می‌توانید با کمترین امکانات کاردستی‌های زیر را بسازید و جلوه ای دیگر به منزل تان بدهید. همچنین فرزند دلبندتان نیز می‌تواند از این کاردستی برای ارائه در مدرسه و مهد کودک استفاده کند. وسایل ساخت کاردستی حتماً مقوا و چوب و وسایل رایج نباید باشند. می‌توانید با بهره‌گیری از خلاقیت درون تان و صرف کمی وقت به بهترین نتایج ممکن رسید.

ساخت کاردستی با استفاده از بشقاب یکبار مصرف

بشقاب یکبار مصرف در مهمانی‌های تولد یا عروسی‌ها، به علت وجود کیک، به وفور اضافه می‌آید. گاهی صاحبخانه هیچ استفاده دیگری از این ظروف نخواهد داشت ولی شما می‌توانید با الهام گرفتن از تصاویر زیر وسایل و کاردستی‌های قشنگی خلق کرده و از هم‌نشینی رنگ‌ها و طرح‌های زیبا در کنار یکدیگر لذت ببرید.

 

ساخت کاردستی با استفاده از نی‌های پلاستیکی

یکی از محصولات پلاستیکی و یکبار مصرفی که این روزها علیه ساختشان حرف و حدیث زیادی وجود دارد نی‌های پلاستیکی هستند. چرا که این نی‌ها هنگامی که به طبیعت وارد می‌شوند باعث از بین رفتن گونه‌های جانوری بسیاری می‌شوند. پس اگر نی‌های پلاستیکی زیادی در منزل دارید بهتر است از دور ریختن شان اجتناب کنید دست به کار شوید و کمی وقت صرف ساخت کاردستی‌های جذاب کنید.

ساخت کاردستی با استفاد از در بطری

این روزها از در بطری‌ها استفاده‌های زیادی می‌شود از جمع کردن شان و تحویل به مراکز خیریه گرفته تا کاردستی‌های خلاقانه. با به‌کارگیری اندکی ذوق و سلیقه می‌توانید کاردستی‌های زیبا برای خود و فرزندتان بسازید.

اگر در جشن ها و میهمانی هایی برگزار می‌کنید که در آن از ظروف یکبار مصرف استفاده های بسیاری دارید، قدرت فوق العاده این ظروف برای ساخت کاردستی را نادیده نگیرید. شما می‌توانید با استفاده از کمترین امکانات بیشترین بهره وری از محصولاتی که به صورت روزانه در خانه‌ها و محیط کارتان وجود دارد و بی ارزش به نظرتان می آید را ببرید.